اختلاس پشت پرده «فساد»
درباره اقدام مهم و قابل تقدیر قوه قضاییه
در این گونه مواقع گروههایی که خود بستر ساز برخی مفاسد هستند فریاد«آی دزد...آی دزد» به راه می اندازند و با متهم کردن دیگران و انتشار اخبار آمیخته به راست و دروغ فضایی را فراهم آورند که در آن عیان شدن بسترهای فساد میسر نباشد . بنابراین انتظار این است که «همه»، تاکید می شود «همه کسانی» که با نوشتن توصیه نامه ها و لابی های خاص راه را برای فساد اخیر گشوده اند در محکمه پاسخ گوی اقدامات خود باشند...
سرویس سیاسی «فردا»: اقدام قابل تقدیر قوه قضاییه در محاکمه موثرین فساد مالی و اختلاس 3000 میلیاردی نشان می دهد که در نظام اسلامی نمی توان حاشیه امنی را برای مفسدان متصور شد. این اقدام در حالی که پاسخ روشن به مطالبات افکار عمومی در خصوص مبارزه با فساد است اراده مستحکمی را عیان می کند که در آن مسامحه در خصوص «فساد» جایی ندارد . از این حیث هم باید قدردان قوه قضاییه بود هم معین و یاور این قوه برای پیگیری این امر سترگ.

در عین حال اما نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد ؛

بی شک گروه آریا دارای حامیانی در برخی نهادها بوده است که فرایند سواستفاده این گروه را تسهیل می کرده اند و با صدور توصیه نامه ها و لابی هایی خاص راه برای این قشر هموار می کردند . بنابراین می طلبد که در کنار رصد «وضعیت قضایی» به « پشتوانه های سیاسی» این گروه نیز توجه شود چرا که نمیتوان از این امربه سادگی عبور کرد که گروه آریا قطعا دارای لابی های قدرتمندی بوده که چنین حجم وسیعی از فساد را عیان کرده است .

 مقابله با این لابی ها و گروه های ذی نفوذ شاید  مهمترین بخش مبارزه با فساد باشد . این گروه های سیاسی برای آنکه دوام خود را در عرصه سیاست تضمین کنند به بسط فعالیت های ناسالم اقتصادی روی می آورند و با در اختیار گرفتن برخی گلوگاهها می کوشند برای چند دهه! آینده فعلیت سیاسی خود بودجه تامین کنند و با این امر به نوعی حیات خود را تضمین کنند. از این رو محو چنین رویکردهای در حقیقت محو علل ایجاد کننده فساد است.

دیگر دلیلی که می توان بر ضرورت این امر اقامه کرد تنویر افکار عمومی و جلوگیری از رواج شایعه هایی است که در هنگام بروز این رخدادهای تلخ بروز می یابند. بی شک در میان مردم تلقی ها و شایعه های رواج می یابد که بخشی مهمی از آنها با واقعیت همخوانی ندارد . خاصیت برخورد قاطع با حامیان پشت پرده اختلاس و معرفی آنها به مردم این است که هم از رواج مطالب نادرست جلوگیری می شود و هم ساحت نظام اسلامی  از این سنخ مفاسد دور نگاه داشته می شود.

چه آنکه در این گونه مواقع گروههایی که خود بستر ساز برخی مفاسد هستند فریاد«آی دزد...آی دزد» به راه می اندازند و با متهم کردن دیگران و انتشار اخبار آمیخته به راست و دروغ فضایی را فراهم آورند که در آن عیان شدن بسترهای فساد میسر نباشد . بنابراین  انتظار این است که  «همه»، تاکید می شود «همه کسانی» که با نوشتن توصیه نامه ها و لابی های خاص راه را برای فساد اخیر گشوده اند در محکمه  پاسخ گوی اقدامات خود باشند...
 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 209
بازدید دیروز : 381
بازدید هفته : 599
بازدید ماه : 590
بازدید کل : 72384
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket